Kaptein Sabeltann Wiki
Advertisement
Kaptein Sabeltann Wiki

Om[]

Kaptein Sabeltanns Sjørøvernatt er en forestilling med premiere 6.juli 2020 som erstatter forestillingen Kaptein Sabeltann og Havets Hemmelighet (2020-2021) grunnet Corona Situasjonen. Forestillingen varer i 60 minutter og inneholder de beste sangene fra de siste 30 år i Sabeltann-eventyret. Forestillingen vil bli spilt 50 ganger, med 2 forestillinger hver dag (21:00 og 23:00), og vil ha 800 personer på hver forestilling. Forestillingen vil bare bli spilt i 2020. Forestillingen vil også introdusere en ny skurk som vil medvirke i Havets Hemmelighet året etterpå. 

Terje Formoe om Showet[]

– I dette helt spesielle året velger vi å presentere noe som er litt annerledes, men likevel helt i Kaptein Sabeltanns ånd, sier opphaver Terje Formoe.

– Vi presenterer et show der sangene står i fokus. Publikum vil bli med på en musikalsk reise gjennom 30 år med Kongen på Havet. En slags ”sjørøvernes hitparade” med fengende låter på rekke og rad. Alt i en innpakning av skuter, pyro og humor. Dette blir en engangsopplevelse, noe utenom det vanlige. I 2021 er vi tilbake med Kaptein Sabeltann og Havets Hemmelighet, legger han til.

Vi kommer også til å bli introdusert for en helt ny karakter i dette spennende universet – en karakter som vil få en helt sentral rolle i neste års forestilling.

Smittevern[]

Dyreparken investerer over 1 million kroner i smitteverntiltak for at våre gjester også i år kan få oppleve Kaptein Sabeltann i Kjuttaviga.

Maks 200 i hver amfisone: Amfiet, som vanligvis rommer 2600 mennesker, blir nå inndelt fire helt separate «teatersaler», eller hovedsoner (med hver sin inngang), med maks. 200 personer i hver sone. For å opprettholde avstandskrav vil det altså være begrenset antall billetter tilgjengelig hver dag – altså maksimalt 800 per forestilling. Hver sone deles inn i mange små familiebåser. Det vil også være tomt på annenhver benkerad.

Dette betyr svært begrenset – og eksklusiv – kapasitet. Til gjengjeld settes det opp to show hver kveld. Flere av forestillingene er på det nærmeste fullbooket allerede.

Skuespillere[]

Kaptein Sabeltann: Kyrre Haugen Sydness

Langemann: Martin Karelius Østensen og Ole Martin Aune Nilsen

Skalken: Robert Skjærstad

Benjamin: Dagfinn Tutturen

Pelle Pirat: Kai Kenneth Hanson og Henrik Borge

Pysa Pirat: Frank Ole Sætrang og Yngvar Skuland

Pinky: Sebastian Sjåstad Overå

Sunniva: Mathea Pedersen Kilane

Miriam av Gral: Henriette Faye-Schjøll

Grevinnen av Gral: Sofie Bjerketvedt

Vandreskuespillere: Louise Tofte Røiri, Mikkel Maanum, Maria Westher, Helene Langseth Solberg, Simen Kristoffer Gustafson Gloppen, Margrét Ólöf Erlendsdottir, Max August Key Graarud

Flammer m.m.: Igor Necemer

Dansere m.m,: Trond André Hansen, Chenno Tim, Gabrielle Bakke, Cecilie Marjatta Välinen, Fransiska Sveinall, Kirsti Lucena Medella Andersen, June Elisabeth Baltzersen

Kilder[]

https://www.dyreparken.no/forestillinger/kaptein-sabeltann/

Advertisement