Kaptein Sabeltann Wiki
Advertisement

Kaptein Sabetann og Havets Hemmelighet er en forestilling som har premiere i 2022

Handling[]

Kaptein Sabeltann har aldri glemt at han måtte dra tomhendt fra Kjuttaviga. Da Grusomme Gabriel kom opp av havet, grep panikken sjørøverne og de flyktet til havs. Gullet ble liggende igjen på stranden. Kongen på Havet hadde ingen anelse om at han hadde blitt lurt av Pinky, verdens yngste sjørøver.

Pinky har bodd en stund i Kjuttaviga, men han savner mange av personene han vokste opp med i Abra Havn. Fortsatt spør han seg selv hvor det ble av Morgan, faren hans.

Kaptein Sabeltann drømmer om å slå kloa i Grusomme Gabriels berømte gullskatt. Heksa Miriam har fått tilbake sine magiske krefter og har store planer. Og noen er drevet av et innbitt ønske om å ta hevn. Men i havdypet skjuler det seg en hemmelighet…

Corona-Situasjonen[]

Grunnet Corona-Situasjonen ble denne forestillingen utsatt to år fra 2020 til 2022. Forestillingen ble erstattet med en light-versjon forestilling på en time kalt Kaptein Sabeltanns sjørøvernatt og ble spesialskrevet for Corona-Situasjonen. Forestillingen vil inneholde de beste av Sabeltanns sanger fra de siste 30 år og i tillegg introdusere en ny skurk fra den nye versjonen av Havets Hemmelighet.

Dyreparken hadde originalt tenkt å dele amfiet i fire soner og sluse inn publikum i de ulike sonene. 4 soner, 200 personer i hver, som tilsvarte 800 personer per forestilling. Helsedirektoratet gikk ikke god for denne ideen, som gjorde at Parken gikk i dialog med direktoratet om forandringer. Dette resulterte i at Formoe måtte skrive om forestillingen, tilrettelagt for 3 ulike scener; i Kaptein Sabeltanns Verden, ved Grevens brygge og i Kjuttaviga.

Showet ble originalt flyttet til 2021, men situasjonen var fortsatt alvorlig og usikker som gjorde at forestillingen ble flyttet til 2022. I 2021 ble også en ny forestilling skrevet kalt Kaptein Sabeltann og Angrepet fra Gral.

Skuespillere[]

Kaptein Sabeltann: Kyrre Haugen Sydness

Som Greven Av Gral ?

Langemann: Martin Karelius Østensen[]

Som Pinky ?

Som Sunniva ?

Kai Kenneth Hanson som Pelle

Frank Ole Sætrang som Pysa

Dagfinn Tutturen som Benjamin

Ola Furuseth som Ruben den røde

Siw Anita Andersen som Tante

Sofie Bjerketvedt som Grevinnen av Gral

som Morgan ?

Henriette Faye-Schjøll Miriam av Gral

Sanger[]

Referanser][]

  1. Kaptein Sabeltann og Grusomme Gabriels Skatt 2019, souvenirprogram

Eksterne lenker[]

Advertisement