Kaptein Sabeltann Wiki
Advertisement

Filmens forside.

Midlertidig cover.

Kaptein Sabeltann og den forheksede øya er en filmatisert versjon av forestillingen som ble spilt i Kjuttaviga amfiteater i Kristiansand Dyrepark somrene 2007 og 2008. Filmen er en nyoppusset versjon av filmen Kaptein Sabeltann og den forheksede øya som ble utgitt åtte år før. Opptakene er gjort i juli 2008. Filmen ble utgitt av SF Norge på Blu-Ray og DVD den 19. november 2008.

Handling[]

Pinky finner ikke roen i Kjuttaviga. Han grubler stadig på hvor faren hans, Morgan, er blitt av. Langemann og de andre sjørøverne vet kanskje svaret? Han får med seg Sunniva på en eventyrlig reise mot Det Usynlige Land,hjemstedet til selveste Kaptein Sabeltann.

I Abra Havn dukker det opp en trollkvinne som påstår at Den Gylne Tiger befinner seg på øya Gral. Når Kongen på Havet lukter gull, kan ingenting stanse ham. Den Sorte Dame setter kursen mot farvannet der vraket av Morgans skute ble funnet for mange år siden. Pinky og Sunniva befinner seg om bord.

Ingen aner at de snart skal gå i land på en forhekset øy. I skyggene lurer hevnen og forbannelsen…

Trivia[]

Lenge før DVD-utgivelsen var klar ble det produsert et midlertidig cover som har samme design som på promoteringsplakatene. Det ble også produsert en trailer av Kristiansand Dyrepark i forbindelse med DVD-utgivelsen med opptak fra forestillingen i 2007.

Ekstramateriale[]

  • PC-spill

Medvirkende[]

Eksterne lenker[]

Advertisement